2020.07.01-től az adóalanyok részére kiállított számlákat minden esetben továbbítani kell a NAV részére. Ez vonatkozik a fordított adózású, és az alanyi adómentesen kiállított számlákra is. 2021. jan. 1-től a magánszemélyek részére kiállított számlákat is továbbítani kell majd.
Fontos tudnivalók az adatszolgáltatási kötelezettségről
Az adatszolgáltatási kötelezettség azt jelenti, hogy a kiállított számla kötelező adatait el kell küldeni az adóhatóságnak.
Sok vállalkozás életében ez nem újdonság! 2018. július 1-je óta ugyanis minden belföldi adóalanyt érintett, amely minimum 100 000 Ft áthárított áfatartalmú számlát állított ki más belföldi adóalany részére.
Az adatszolgáltatási kötelezettség a sztornó és helyesbítő számlák esetében is él.
Ki minősül belföldi adóalanynak?
Belföldi adóalany (áfaalany) az a személy, aki (amely) gazdasági tevékenységet folytat és adószámmal rendelkezik. Azaz, ide tartoznak cégek, más szervezetek (pl. adószámmal rendelkező alapítvány, egyesület,stb.), egyéni vállalkozók és az adószámos magánszemélyek is.
A NAV által kiadott adószám �" mely 11 számjegyből áll - azonban nem keverendő össze az adóazonosító jellel.
Regisztráljon az online számla rendszerében!
Az adatszolgáltatási kötelezettségnek 2 módon tehet eleget a NAV Online számla rendszerében:
- a kézi számla adatainak manuális rögzítésével
- arra alkalmas számlázó programmal, online számlázó rendszerrel , amely a kiállított számlát elektronikus úton megküldi az adóhatóságnak
Hogyan kell beküldeni a kézi számlák adatait?
A kézi számlatömbből kiállított számlákat egyesével kell rögzíteni a NAV Online Számla rendszerében.
Hogyan teheti meg?
1. Regisztráljon az Online számla rendszerébe 2020. június 30-ig. Ehhez szüksége lesz Ügyfélkapu azonosítóra is.
2. Állítsa ki a számlát.
3. Lépjen be NAV felületére és rögzítse az adatszolgáltatásra kötelezett számla adatait.